Blog

Czy sklep z najniższą ceną jest najlepszym wyborem? Jak odróżnić podróbkę od oryginału? Co zrobić jeśli już kupiłeś imitację?

Ciebie też nurtują takie pytania? Czytaj nasz blog, a już nigdy nie dasz się oszukać w sieci. Kupuj nie tylko tanio, ale bezpiecznie. Postaw na jakość i autentyczność. 

Niebezpieczne opony

Międzynarodowe koncerny oponiarskie nieustannie walczą z podróbkami swoich produktów. Z jednej strony próbują zahamować ich napływ a z drugiej edukują dystrybutorów, uświadamiając im dlaczego podróbki są niebezpieczne. Walka nie jest łatwa, ponieważ problem dotyka wiele krajów, w szczególności całą Unię Europejską. 
 
Problem podróbek opon samochodowych, które pojawiają się na rynku jest szczególnie ważny, gdyż ma wpływ na bezpieczeństwo kierowców jak również pozostałych użytkowników jezdni. Nie chodzi tutaj tylko o to, że produkt szybko się zużyje jak to jest w przypadku odzieży. 
 
Na stronie koncernu Michalin możemy przeczytać: Zwracamy Państwa uwagę na politykę koncernu Michelin, która polega na stanowczej obronie swoich praw własności intelektualnej oraz wnoszeniu do właściwych sądów powództw przeciwko każdemu podmiotowi produkującemu i/lub wprowadzającemu do obrotu handlowego podróbki naszych produktów.   
 
W 2005 roku Michelin poprosił Komisję Europejską o pomoc w walce z podróbkami. Zdaniem francuskiego koncernu w ciągu ok.1,5 roku na rynki europejskie trafiło 50-70 tys. podrabianych opon ciężarowych tej firmy. Koncern zagroził również procesami swoim odbiorcom, którzy zajęliby się dystrybucją podrabianych opon. Według Michelin podróbki, które sprzedaje się za nieraz połowę wartości oryginalnych opon tej marki pochodzą z Azji.
 
Podobne działania podjął niemiecki producent opon – Continental. Firma z Hannoveru wszczęła skuteczne działania przeciwko części dystrybutorów sprzedających opony będące wizualną kopią ciężarowych opon o bieżniku HSR 1. Na rynku niemieckim podrabiane opony pokazały się pod nazwą Goodride CR 976 A. 
 
Bieżnik Opon Continental -  HSR 1 cechuje się specyficzną rzeźbą i chroniony jest ogólnoeuropejskim patentem. Koncernowi Continental udało się zatrzymać ich dystrybucję w Niemczech, bez konieczności odwoływania się do decyzji sądowych. Firma uzyskała deklarację dystrybutorów opon o wstrzymaniu sprzedaży. W deklaracji tej dystrybutorzy podróbek zobowiązali się do wycofania opon Goodride ze swojej oferty.
 
Podróbki mają swoje własne marki i własne nazwy bieżników. Bieżniki jednak nie są oryginalne a wzorowane na produktach znanych koncernów. Mimo, że wizualnie są podobne, to trzeba pamiętać, że wewnętrznie bardzo się różnią od swoich pierwowzorów. Wielkie koncerny wydają olbrzymie pieniądze na dobór materiałów, na dopracowanie mieszanki gumy, na testy. To co kupujemy jest wynikiem lat pracy i dziesiątek lat doświadczenia. Tego nie jest w stanie podrobić firma produkująca tanie podróbki. Może skopiować wygląd, ale nie wykonanie. 
 
Od opony wymagamy szeregu parametrów i zachowania tych parametrów w różnych warunkach. Spójrzmy jak to jest z oponami w Formule 1. Są opony na duży deszcz, na mały deszcz, na mżawkę, na wilgoć, na upał, na letni dzień, na chłodny dzień itd. i na wszystkie kombinacje. Wynika to z tego, że każda mieszanka gumy, w zależności w jakich proporcjach zmieszamy jej składniki, a nawet w jaki sposób będzie wykonany proces mieszania, będzie miała inne właściwości. A od opony używanej w pojazdach codziennego użytku oczekuje się, że zachowa się dobrze w każdych warunkach. To jest dopiero wyzwanie! Większość patrzy na oponę i myśli – guma. Tak, ale jaka guma? Do powstania tej gumy przyczyniły się technologie porównywalne z kosmicznymi. I można wierzyć, że firma, która chce tylko podrobić oponę jest w stanie wykonać ją tak samo bezpieczną?
 
Opony to bezpieczeństwo. Zdarza się, że  decydują o życiu lub śmierci. Nie tak rzadko o wypadku lub jego skutkach decydują metry. Nie mówiąc już o tym, że podróbki wykonane z tanich materiałów mogą po prostu pęknąć w kluczowym momencie. Różnice w cenie między oponami to bardzo mały procent wszystkich kosztów związanych z samochodem. Czy warto oszczędzać na życiu?
 
 
autor: Justyna Kaczor
NetCar.pl 
napisz do nas